tirsdag 9. desember 2008

Kveldens tema = smør

Jeg har forsøkt meg som foreleser i høst, og dette var altså temaet - produksjon av smør, og alle faktorer involvert. Spennende saker, har du tenkt på hvordan flytende fløte egentlig plutselig blir smør når den piskes kraftig?!?

I morgen er det spørretime med studentene før eksamen, og jeg må pent lese meg opp igjen. Er redd for veldig detaljerte vanskelige spørsmål fra de som virkelig har lest og skjønt greia, eller enda verre; store åpne spørsmål, som krever lange utredninger, fra de som egentlig ikke har begynt å lese enda ;) Smør er som det kommer frem altså ikke mitt hovedfagfelt, og jeg vil ikke fremstå helt nedsnødd for verken studentene eller mine foreleserkollegaer i kurset (som er professorer hele gjengen...). Derfor har det vært frem med bøkene noen timer i dag, og jeg regner vel med å "stå han av" i morgen. Og alt teller vel som erfaring :)
Ellers har kvelden bestått av en fin tegnestund med Thea, for anledningen iført Tirils dansestrutteskjørt. "Mamma tegne tattepus" går det mye i da, samt at jeg tegner min spesialitet hestehode (jepp, spor fra hestegæren fjortisperiode...) Da Thea var i seng, ble det tid for den faste tirsdagsposten "Ut i naturen" med Tiril. Det er veldig ålreit program å se sammen med barn, og jeg kan anbefale å se neste tirsdag, hvor de kjører en slags helaften med mange fine klipp av norske ville dyr.
Nå har jeg helt glemt av Grey's, og sofaen kaller! Tudelu!

2 kommentarer:

Anne sa...

Heisann igjen, tusen tusen takk for spennende oppskrift, skal se om jeg får prøvd den snarest,,,
Ha en fin kveld/natt :)
Anne

Ann-Cathrin sa...

Du får ha lykke til på eksamensutspørring;) Tusen tusen takk for awarden, setter stor pris på det! Så vakker jenta de er:)