mandag 12. oktober 2009

KitchenAid

Etter at foodprocessoren gikk i gulvet i vår, har det vært et savn etter en kjøkkenmaskin. Jeg har vurdert frem og tilbake lenge over hva jeg trengte, og har funnet mye hjelp både i diverse blogger og i debatten på NIB om KitchenAid vs. Kenwood. Ut fra mitt bruk og behov endte jeg på KitchenAid, og nå står den endelig på benken! Ettersom vi har familie i Sverige, bestilte jeg den gjennom en svensk nettbutikk og fikk den levert dit, og vi hentet den da vi var på besøk i helgen. Helt lovlig, og en del å spare. Nettbutikken heter Bagaren och Kocken, har kjempebra utvalg og leverer superraskt! Dagen etter at jeg la inn bestilling ble varen sendt :)Jeg gikk for den hvite varianten, selv om det var fristende med lyseblå. Jeg håper at denne maskinen skal være min venn i mange år, og fant det best å safe på fargen.
Nå mangler bare flisene på veggen for at kjøkkenbenken virkelig skal ta seg bra ut. De kommer opp i løpet av uka, og blir behørig dokumentert da :)

Den lokale blomsterstua har jeg skrevet pent om før. I dag var jeg innom for å kjøpe en liten gave, og jammen bugner det av lekre ting der nå! Jeg hadde dårlig tid (som vanlig), men i tillegg til gaven ble det visst litt nytt til mor også, i form av små hårspenner med perler fra Lisbeth Dahl. I høst går jeg for tynne lyse bomullsgensere under strikkejakker i duse farger og lette deilige bluser, og dette er passende pyntestæsj til synes jeg. Har imidlertid skjønt allerede at jeg må dele dem med Tiril, men det er bare stas :) Fikk forøvrig nyss om at Kappahl kommer med ny Vintage Stories-kolleksjon 19. oktober, og da akter jeg å sjekke ut den! Forrige gang gikk det meg hus forbi, og kun et par øredobber jeg tilfeldigvis ramlet over lenge etterpå var det jeg fikk med meg den gang.

I dag avslutter jeg med et bilde av årets aller, aller siste roser fra hagen. Disse ble med inn i dag, og jeg gleder meg allerede til neste gang disse rosene blomstrer. For min del kan vi bare hoppe over hele vinteren, men jeg har neppe noe å si i den saken. Ha en fin uke :)

1 kommentar:

Anne sa...

Så heldig som har fått tak i verdas vakraste kjøkenmaskin! Den står høgt på mi ynskjeliste, ja:)
Nydeleg blogg du har!
Klem Anne:)