lørdag 9. mai 2009

Ute- og inneliv på en lørdag

Ulempen med å bo på en kolle er at det blåser støtt og stadig. Så også i dag. Da blir det lite av én av mine favoritthelgesysler, nemlig aviser og kaffe ute. Kjedelig når avisa blafrer og kaffen blir kald før man er halveis i koppen. Men vi har da vært ute en tur lell, vannet litt blomster, klippet plenen (ikke jeg da, det er en av de tingene jeg heldigvis slipper å forholde meg til) og syklet en liten runde.

Endelig blomstrer tulipanene, men jeg så nettopp av to av dem allerede har mistet noen kronblader på grunn av den hersens vinden.Thea har testet sykkelferdighetene i dag, og det er tydelig at her må tunga holdes rett i munnen.Nå er det kakebaking på programmet. Vi feirer Tirils og en venninnes 6-årsdager i morgen med stort barneselskap. Det skal foregå i barnehagen, og det er deilig å slippe å rydde og vaske før og etter her hjemme. Synes planlegging, innkjøp, baking og godteposefiksing er nok å holde på med i tillegg til jobb, jeg :)Det er stadig utbytting av inneblomstene for tiden, og nå er pelargonia en stor hit hos meg. Har enda ikke prøvd meg på å ta stiklinger, men har iallefall kjøpt terrakottapotter som jeg holder på å behandle med kefir for å få litt mer rustikk preg. Fortsatt god helg!

Ingen kommentarer: