mandag 11. mai 2009

6-årsdag og hvordan nye krukker kan bli som gamle

På onsdag blir Tiril 6 år, og vi feiret på forskudd med barneselskap i barnehagen i helga. Masse barn, fornøyd hovedperson og en lillesøster som synes det var kjempestas å være i selskap med de store barna. Flørtet og koste seg der hun satt mellom gutta ;)Mitt lille prosjekt med terrakottakrukker er i gang. Jeg er over middels interessert i kefir, og synes det er veldig morsomt at det kan brukes til å pimpe slike krukker og gi dem et mer rustikk preg.

Krukka til venster er ubehandlet, mens krukka til høyre har fått tre penslinger med kefir. Kefiren trekker først inn, og etter et par dager kommer det hvite preget frem. Her snakker vi bakterier og gjær som koser seg :) Erfaringen etter første krukke er at man gjerne kan sleive litt med penslingen. og ikke gå like systematisk til verks som jeg gjorde. Da blir nok rsultatet mer ujevnt og ser mer gammelt og slitt ut. Jeg måtte skrubbe litt her og der for å få det mer shabby. Blir jo flotte, selv med en pellis jeg nær har vannet i hjel (som nevnt i noen tidligere innlegg en meget vanlig form for plantedød hos meg...) ;) Jeg ønsker meg i løpet av sommeren et plantebord fullt av slike krukker i ulike størrelser, med flust av herlige blomster :) Så treig som jeg er med å komme meg på loppis kan nok plantebordet la vente på seg, men jeg har fått nyss om en ny gjenbruksbutikk der jeg jobber som skal sjekkes ut så snart den åpner på torsdag!

Ha en fin maiuke!

1 kommentar:

hh sa...

Herlige bilder av flotte barn! Det med kefiren var jammen lurt!