mandag 9. mars 2009

Har du et vasketips?

Dusjen vår er ikke lenger som ny. Kjip muggsopp trenger seg på, og jeg mangler fortsatt et skikkelig godt våpen. Fugene skal igjen skal være lysegrå og fine fremfor å ha et skjær av rosa, og den matte filmen på de egentlig blanke dusjveggene skal vekk!

Så langt har jeg prøvd Magic Scrubs fra Mr Muscle og et spesialmiddel fra rørleggeren, uten at jeg er i mål. Jeg regner med at det kan finnes bedre løsninger blant dere flinke bloggedamer, så mange flinke husmødre som jeg leser om stadig vekk :) Har du et tips, er du herved oppfordret til å komme med det!

(Bilde: hgtv.com)

5 kommentarer:

Anonym sa...

Kan virkelig anbefale bruk av ENJO produktene. Kjøp baderomssettet- bruk vaskehansken og kalkløser, og du får bort alt sammen! Kaldt vann... det virker!
Har selv solgt produktene, og bruker dem aktivt. Gå inn på www.enjo.no

Hilsen ivrig bloggleser, og x-"vaskedame"

Rådyrveien sa...

Jeg får flisene i dusjen blanke og fine med Jiff baderom og skuresvamp (de store). Evt. kan også god, gammeldags skurebørste også brukes for da kommer du godt inn i fugene også. Kraftvask er også et alternativ. Det viktigste er at det er "sur" såpe som fjerner kalkbelegget.
Har også hatt muggsopp i fugene, og fått det bort med o.n. måte - midlertidig. Dessverre kom det fort tilbake for det viser seg at det er fukt i veggen... AAARRRG!!!
Så til våren/sommeren er blir det, ufrivillig, nytt bad på oss.
Lykke til!

Ingrid sa...

Gratulerer! :)

Meg sa...

Klorin og salmiakk har jeg brukt før til å fjerne mugg i gamle vinduer.... fungerer sikkert på bad også...

Lykke til!

Anonym sa...

Salmiakk er det som funker best mot mugg. En ting som er viktigt her er at en del av vaske produktene "forer" muggen, skjønte du det? Altså foreks grønnsåpe på mugg gjør saken mye verre. Salmiakk "dreper" muggsoppen.