fredag 13. februar 2009

Huset på kollen i vinterskrud

Snøhauger i fleng, og å våkne til -20 grader blir en vane det óg. På bildet over skimtes en snømann med buskearmer, som nesten har gitt seg helt overende av snømengden ;)

Vi prøver å være barmhjertige overfor de stakkars frosne fuglene, og frister med både meisebolle og solsikkefrø på et feiende flott fuglebrett. De lar seg imidlertid enten ikke friste, eller plasseringen er altfor dårlig - den er jo valgt ut fra kriteriet hvordan ses det best fra kjøkkenvinduene ;)

Sånn ser det ut på vei ned fra kollen, tykk is kan skimtes på et vann der bak før neste kolle - er det rart man får ro i sjelen på landet? Prøv å se bort fra alle strømledningene da, og refleksen i bilvinduet... Prøvd å rulle ned et elektrisk vindu i 20 minus? Dette var også det eneste stedet jeg fant det bittelitt forsvarlig å stoppe midt i veien for å ta bilde... ;)

Nå venter resten av familien minus Thea i sofaen med "Mesternes mester", pottis og brus - ha en flotters fredag!

3 kommentarer:

Christina sa...

Åhh, skjønner ikke at jeg ikke har fått med meg bloggen din før nå! Den er jo helt fantastisk!! :)

Hihi.. Flott hus du har! Jeg drømmer om å bygge eget..

Legger deg til rollen min jeg..

Ha en fin aften!
Klem fra
Christina

Dentinista sa...

Nydelig vintervær!!! Gleder meg til oppdatering på heklefronten!! God helg!!
Mvh

Himmel & Hav sa...

Så fint hus dere hadde...
Mye snø her på Mørekysten også, men ikke så kaldt da. Syns det er så nydelig når alt er så hvitt og rent. Ha en fortsatt fin helg:)