mandag 29. desember 2008

Romjulssalg

I dag var jentene og jeg en tur på shopping. Målet var en ny utedress til Tiril. Det fant vi ikke, men mor fant seg jaggu en topp og en jakke på salg. 200 for toppen og 250 for jakka, så da slo jeg til (gjerrig på klær serru...). Min militærgrønne vinterjakke ble kjøpt i Stockholm og går på fjerde sesongen nå, fant jeg ut. Dvs det er vel minus én ettersom jeg ikke fikk brukt den da jeg var høygravid for to år siden, men allikevel. Den er veldig veldig god, med lengde til litt nedenfor rompa, integrert stor og god krage og fast hette. Litt sliten har den allikevel blitt. Den nye og litt tynnere jakka blir nok den nye kompanjongen når jeg er på farten til jobb og handlings :)Det ble altså ingen dress på Tiril i dag. Men vi var på lekebutikken for å bytte en leke vi kjøpte for å gi henne i julegave, før vi oppdaget at det lå en lik pakke under treet allerede fra noen andre. Alternativ gave ble kjøpt inn, og planen i dag var å få tilbake pengene (gikk ikke) eller få tilgodelapp. Tilgodelappen lå i lommeboka i ca 7 minutter, til vi hadde oppdaget et dukkesett med Tornerose og prinsen, og en fristende Barbiefilm... Altså happy Tiril ;) Thea fikk bolle og var strålende fornøyd med det. Og apropos Thea, hun har de siste dagene begynt med de verste trassanfallene når ting ikke går etter hennes plan. Som regel ved leggetider på dag og kveld, og i dag tok det bare helt av. Hun er like sta som meg, så i dag tok det en halv time fra hun fikk ny bleie til strømpebuksa var på igjen og hun endelig kunne legges i vogna:( Gleder meg til den dagen vi står på Rema med full vogn og hun har en ny plan.

Vi er usikre på hvilken strategi vi skal legge an når hylingen starter. Så langt vet vi at det funker dårlig å bli sint tilbake (selvom det er deilig iblant!), og å sette henne på rommet. Vi snakker utholdende sinthet. Å snakke fornuft er heller ikke lett. Mulig hun hadde skjønt noe av det, men man kommer jo ikke til med vanlig stemme i den hylinga... Erfaring med strategier som funker mottas gjerne! Det har vært lite sånne episoder med Tiril - iallefall som det selektive minnet husker nå... ;)

Nå skal jeg ta med tekoppen i sofaen og se på prinsessefilm sammen med Tiril :)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Så utrolig flott blogg du har:) Kan jeg spørre om hvor dere har fått tak i lekekroken til barna? Det er akkurat noe sånt vi er på jakt etter hos oss.
Jeg har forresten en gutt på samme alder som din yngste og den trassen høres kjent ut;) Godt å høre det er flere med samme problem:)

Anka sa...

Herlig å handle på salg. Du er ikke gjærrig bare pengebevisst:) Det pleier jeg å si for handler nesten bare på salg, hehe. Godt det er forskjellige stadier på disse små, det er sikker noe som går over etterhvert. Har skrekklig lite erfaring med det så skal ikke uttale meg noe mer, hehe. Ha en fin kveld.

Klaffen sa...

Å gud så glad det ikke er meg, men det ville du vel IKKE høre! Trøsten er at du har jo kommet gjennom det en gang tidl., så det MÅ jo gå bra!har heldigvis ingen erfaring med egne sinte barn, men har en RASENDE nevø på 3 år. Nå har søstern vært igjennom hele spekteret, og funnet ut at absolutt stillhet ovenfor han funker der. Han blir rett & slett helt satt ut, og gir seg ( etter forholdene ) raskt. Kanskje en mulighet, kanskje ikke?!?! ønsker deg en deilig STILLE kveld med masse kos

Huset på kollen sa...

Hei Schnuppa :) Takk for hyggelig kommentar! Lekekroken er noe så enkelt som en Lack-bokhylle fra Ikea, med en diger kurv med leker nederst. Funker som bare det!