søndag 21. desember 2008

Kveldsstund i køyesenga

I dag har jentene og jeg vært på førjulsbesøk, mens samboeren har vært på isfiske. Først var vi hos hos jentenes oldemor, altså min bestemor, som har blitt 88 og bor i omsorgsbolig. Hun var veldig glad for å se jentene, og til hennes fornøyelse både sang og danset de (av sukkerkick?!?) etter inntak av kjeks og brus. Etterpå bar det videre til mine foreldre, for å hilse på og bytte julegaver med min bror og hans familie, som er naboene der. Etter en god middag måtte Thea ha et par timer i vogna, og da fikk Tiril pynte både huset og treet til bestemor og bestefar til jul, og hun tok oppgaven alvorlig og var ganske så kry :)

Etter hjemkomsten har Tiril forsvunnet til venninnen nede i gata, mens Thea har hatt en lang kosestund i køysesenga med tegnesaker, bøker og mummilekene. Jeg har sittet ved pc'en og lekt meg med de nye kollasj-mulighetene i Picasa 3, og vi har hørt på radio. En rolig og koselig stund :) Kvelden fortsetter nok i samme tempo, avslappet oppladning til en siste arbeidsdag på en god stund!

2 kommentarer:

Katarina sa...

Se svar på min blogg :-) God jul til dere :-) Nydelig snuppe du har :-)

Klaffen sa...

Hørtes ut som en eilig dag! Forsett å nyte livet! klem