mandag 20. oktober 2008

Bilder fra en mandag

Thea og jeg er hjemme i dag. Hun er verken prikkete eller spesielt febersyk i dag, så vi lurer på hvilken vei dette går - helt frisk eller plutselig vannkopp-prikkete. Nå har hun en lur, som vanlig på denne tiden, og jeg øynet en bloggmulighet :)

Det er ikke spesielt fristende å være noe annet sted enn inne i dette været, så vi har kost oss med perler og bøker. Men utelur må det være, uansett vær! Det kommer krafitge vindkast rundt veggene stadig vekk, og jeg må bort til vinduet og sjekke på vogna, men den står i ganske fint le.
Vind av dette slaget kan gå hardt utover blomstene ute, så litt oktoberbergknapp har fått flytte in på kjøkkenet i dag.
Sist helg skulle jeg gjøre min spesialitet - multitasking på kjøkkenet mens man snakker i telefonen. Skulle klippe av en avblomstret gren på en av orkidéene, men endte jammen opp med å klippe av den nye med 6 knopper :( Dermed var rådyra gode, og jeg endte opp med å stappe den avklippede stilken så langt ned i rotsystemet jeg klarte. Faktisk ser det ut til å ha gått rimelig bra, knoppene har blitt større og fått "blomsterfarge" etter å ha vært grønne!
Tiril og jeg hadde en ørliten puslestund i går, og fikset disse søte fyrstikkeskene.
Vi gikk fort tom for både lim og fyrstikkesker, men nå er vi inspirerte og må nok komme opp med noen nye prosjekter snart. Jeg tenker julekort, pakkelapper og annet julestæsj, og leter nok litt rundt i blogglandia etter gode idéer som kan arves :)

1 kommentar:

Anonym sa...

http://bibbisdillerier.blogspot.com/
Her en link til en blogg med masse flotte kort. Digger stilen hennes rått, hun er etter min mening en av de beste :)

Hege.