torsdag 23. april 2009

No livnar det i lundar...

Hverdagen er her igjen, men det er slettes ingen uting. Vi har hatt en strålende ferieuke, og det er bare så stas å komme hjem til spiring, roseklipping og uteliv på veranda og gårsdplass! I dag har jeg hjemmekontor, og har benyttet anledningen til å løpe litt rundt med kameraet og dokumentere hagestatus per midten av april. Her er et av de aller sikreste vårtegnene, paradis for små jenter som nettopp har lært seg å hoppe :)

Jeg har hatt en oppdagelsesferd i garasjen, og tatt frem gjemte "skatter" fra utelivet i fjor; ampler, gummidørmatte á la smijern, lykter, steiner, potter og froskekongen. Før vi reiste bort ble pottene ved inngangen oppdater med hvite stemor, og i dag fikk en ny hengeselje bli med hjem (fra Rema, av alle steder!). Den skal stå i potte på verandaen, og skal få selskap av flere blomster så snart det passer med en ny hagesentertur :)

Det spirer og gror i bedene. Azalea, brudespirea, klatreroser, buskoser, lavendel og tulipaner er iallefall i farta, i tillegg til noen jeg ikke husker hva heter :) Andre ting, som tusenfryden, er jeg mer usikker på om kommer igjen - her blir det mye spenning fremover!



Et par nye pelargoniar har flyttet inn i stua, og disse må jo selvsagt også behørig dokumenteres. De fine kurvpottene er fra Mester Grønn. Jeg liker godt det litt rustikke preget de gir, og kommer nok til å bruke dem på utebordet også.


På handleturen i dag fikk jeg jo også se at nye utgaver av BoligFryd og Rom123 har kommet, så her er kombinasjonen jeg håper på etter middag i dag:

Ha en strålende torsdag!

1 kommentar:

LIVS LYST sa...

Da er det vår vet du! Når det spirer og gror i beddene og barna hopper paradis!! Husker den gode følelsen selv som barn når det ble bart på bakken...! Herlig
Hilsen Ljo